Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie hybrydowego układu napędowego do zmniejszenia emisji związków szkodliwych spalin

Tytuł:
Wykorzystanie hybrydowego układu napędowego do zmniejszenia emisji związków szkodliwych spalin
Autorzy:
Fuć, P.
Lijewski, P.
Siedlecki, M.
Ziółkowski, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
hybrydowe układy napędowe
emisja związków szkodliwych spalin
efektywność energetyczna pojazdu samochodowego
alternatywne układy napędowe
przebiegowe zużycie paliwa
aparatura badawcza
Toyota Prius
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym czynnikiem wpływającym na konstrukcje dzisiejszych silników spalinowych jak i całych pojazdów są przepisy Unii Europejskiej dotyczące emisji szkodliwych substancji z układów wylotowych. Od 2020 roku ma obowiązywać limit średniej emisji CO2 dla całej floty pojazdów LDV (Light Duty Vehicle) danego producenta na poziomie 95 g/km, co jest wprost proporcjonalne do przebiegowego zużycia paliwa. Oznacza to konieczność zmniejszenia jego wartości do poziomu ok. 4,1 l/100 km. Z tego powodu producenci poszukują nowych rozwiązań w dziedzinie zwiększania efektywności energetycznej. Przykładem tego typu działań, jest zastosowanie hybrydowego układu napędowego stanowiącego połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Celem artykułu jest prezentacja rozwiązania hybrydowego układu napędowego zastosowanego w Toyocie Prius IV generacji. Pojazd został poddany badaniom przy pomocy aparatury typu PEMS (Portable Emissions Measurement System) w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Otrzymane wyniki emisji związków szkodliwych spalin porównano do konwencjonalnych napędów wykorzystujących silniki o ZI i ZS, poddano analizie i wysnuto wnioski.
The main factor influencing the structure of today's internal combustion engines and all vehicles are European Union rules on emissions from exhaust systems. Of 2020 the effective limit average CO2 emissions for the entire fleet of vehicles LDV (Light Duty Vehicle) of the manufacturer at 95 g / km, which is proportional to the mileage fuel consumption. This implies the need to reduce its value to approximately 4.1 l / 100 km. For this reason, manufacturers are looking for new solutions in the field of energy efficiency. An example of this type of activity is using of a hybrid drivetrain which means combination of internal combustion engine and electric motor. The aim of the paper is to present a hybrid powertrain solutions used in the Toyota Prius IV Generation. The vehicle was tested using the PEMS equipment in real operating conditions in Poznan city. The results of harmful exhaust emissions were compared to conventional drives, motors using SI and CI, analyzed and made conclusions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies