Tytuł pozycji:
Visual merchandising – potężne narzędzie czy teoretyczne dywagacje?
Nie dowiemy się, jak wiele produktów klient jest gotów nabyć, dopóki nie sprawimy, by jak najchętniej robił zakupy. – Paco Underhill, „Dlaczego kupujemy. Obecna rzeczywistość związana jest z licznymi wyzwaniami. W ciągu ostatnich 30 lat byliśmy świadkami ogromnych zmian w wielu aspektach naszego życia. Czy jest nam łatwo te zmiany zaakceptować? To już zależy od indywidualnych predyspozycji danego człowieka. Jednak powinniśmy mieć świadomość, że klienci salonów optycznych oczekują zupełnie czegoś innego niż jeszcze kilka lat temu. Po pierwsze dlatego, że nie konkurujemy tylko z innymi salonami optycznymi w naszej okolicy, ale również ze sklepami, gdzie klienci mogą wydać swoje wolne środki finansowe na zupełnie inne produkty. Po drugie dlatego, że Polacy zaczynają dbać o swój wizerunek, chcą wyglądać modnie i oryginalnie. Te dwa trendy, ze szczególnym naciskiem na aspekt modowy, będą w nadchodzących latach wpływać na rozwój branży optycznej. Tak więc, aby wykreować zainteresowanie klienta naszym salonem optycznym i zachęcić go do wejścia, potrzebujemy innych narzędzi niż dotychczas.