Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Control strategies of PWM inverter-fed induction

Tytuł:
Control strategies of PWM inverter-fed induction
Autorzy:
Kaźmierkowski, M. P.
Data publikacji:
1998
Słowa kluczowe:
induction motor
PWM inverter
FLC
Feedback Linearization Control
DTFC
Direct Torque and Flux Vector Control
FOC
field oriented control
silnik indukcyjny
przekształtnik MSI
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper a review of control methods for high performance PWM inverter-fed induction motor drives is presented. Starting from the description of an induction motor by the help of the space vectors, three basic control strategies are discussed. As first, the most popular Field Oriented Control (FOC) is described. Secondly, the Direct Torque and Flux vector Control (DTFC) method, which - in contrast to FOC - depart from idea of coordinate transformation and analogy with DC motor, is briefly characterized. The last group is based on Feedback Linearization Control (FLC) and can be easy combined with sliding mode control. The simulation and experimental oscillograms that illustrate the performance of the discussed control strategies are shown.
W pracy podano przegląd metod sterowania silnika indukcyjnego zasilanego z falownika MSI w napędach o wysokich właściwościach dynamicznych. Omówiono trzy podstawowe metody sterowania z wykorzystaniem opisu silnika indukcyjnego przy użyciu wektorów przestrzennych. Najpierw opisano najbardziej popularną metodę sterowania połowo zorientowanego (FOC). Następnie przedstawiono krótko sterowanie bezpośrednie momentu i wektora strumienia (DTFC), które w przeciwieństwie do FOC nie wykorzystuje transformacji współrzędnych i bazuje na analogu z silnikiem prądu stałego. Ostatnia metoda jest oparta na linearyzacji przez sprzężenie zwrotne (FLC) i może być łatwo połączona z wykorzystaniem ruchu ślizgowego. W pracy zamieszczono wyniki symulacji i oscylogramy ilustrujące właściwości przedstawionych metod sterowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies