Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Process innovations and market success in enterprises – results of empirical research

Tytuł:
Process innovations and market success in enterprises – results of empirical research
Autorzy:
Konatowski, S.
Kościelniak, Helena
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
innovation
metal industry
market success
company improvement
innowacja
przemysł metalowy
sukces rynkowy
doskonalenie przedsiębiorstwa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Introduction/background: Achieving competitive dominance is a challenge for every company operating on the market and for management team throughout the whole world. In order to achieve distinctive competence, the companies are forced to look for such unique solutions that would enable to achieve dominance and that are not available for other business entities. The study presents the results of empirical research verifying the relationship between innovation and market success of enterprises in the metal industry. By analyzing the determinants of innovation and market success, the existence of a significant relationship between the variables was confirmed. Aim of the paper: The author of this paper conducted empirical research and analyzed their results in the area of innovation in order to identify the relationship between the success of metal industry enterprises and market success. Materials and methods: The research covers the study of the innovativeness of enterprises and the analysis of the success rates of enterprises in the metal industry. The research was carried out using the CAWI (Computer Assisted Web Interview) method in the form of a questionnaire to be completed on a computer by the respondent and a paper questionnaire also for self-completion. Results and conclusions: The research outcome was to indicate the relationship between the determinants of the company's success and their innovative activity, and to identify the strength of the impact between the variables.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies