Tytuł pozycji:
Pośredni stan techniczny w praktyce eksploatacyjnej systemów sterowania ruchem kolejowym
Zmiany stanu technicznego urządzeń srk są efektem procesów starzenia i zużycia ich elementów, a także realizacji celowych działań obsługowych. Efektywność rozwiązywania problemów decyzyjnych, a także skuteczność przeciwdziałania postępującym procesom destrukcyjnym, zależy od wiedzy eksploatatora o zmianach stanu technicznego urządzeń oraz o charakterze tych zmian. W kolejowej praktyce eksploatacyjnej, dostęp do informacji o stanie technicznym urządzeń jest zwykle bardzo ograniczony. Wysokie wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego wskazują na potrzebę zastosowania strategii według stanu. Dla jej wdrożenia niezbędna jest praktyczna umiejętność analizy informacji diagnostycznych.
Changes in technical state of the signaling devices are the result of the ageing and wearing of the elements and making the maintenance works. The level of the efficiency in slowing down the destructive process depends on the ability to access information about technical state of the devices and types of faults. The exploitation experience tells us that access to the information about the technical state of devices is usually very limited. High requirements for railway safety, is highlighting the need for a strategy by state. For its implementation necessary is practical skill of diagnostic information analysis.