Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Algorytm do określania ekonomiczności stylu jazdy na podstawie danych z systemów diagnostycznych samochodu

Tytuł:
Algorytm do określania ekonomiczności stylu jazdy na podstawie danych z systemów diagnostycznych samochodu
Autorzy:
Kudzia, K.
Stopa, S.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
ekojazda
styl jazdy
szacowanie zużycia paliwa
ecodriving
driving style
fuel consumption evaluation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia propozycję algorytmu, służącego do oceniania ekonomiczności stylu jazdy i działającego na bazie maksymalnie zredukowanej grupy danych wejściowych, odczytywanych z systemów diagnostycznych samochodu. W opracowaniu wskazano potencjalne zastosowania tego rodzaju algorytmu i uzasadniono korzyści płynące z takiej formy implementacji. Do oceny stylu jazdy zaproponowano szereg parametrów obliczanych na podstawie analizy dynamiki jazdy – głównie zmian prędkości samochodu i opisano szczegółowo sposób ich wyliczania. Przedstawiono również wyniki weryfikacji działania algorytmu na danych z przejazdów testowych, które wykazały istotne słabości proponowanej wersji algorytmu. Po analizie danych wyjściowych zaproponowano uzupełnienie algorytmu o dodatkowe procedury, których efektem powinno być osiągnięcie takiej korelacji pomiędzy obliczonymi parametrami a zużyciem paliwa, która pozwoli na wiarygodny „pomiar” stylu jazdy i ocenę ekonomiczności przejazdu, bez konieczności mierzenia zużycia paliwa.
The article presents algorithm suggestion for driving style economy evaluation that works based on maximally reduced group of input data, read from car diagnosis systems. In this paper potential applications were pointed for that kind of algorithm and it was justified what benefits are brought by proposed application. For driving style evaluation there were suggested several parameters calculated based on driving dynamics – mostly on car speed variations and there was described details of their calculations. One also presented results of algorithm verification performed on test drives data, that showed significant weakness suggested version of the algorithm. After output data analysis one proposed to include additional procedures to the algorithm that allow to reach the proper level of correlation between calculated parameters and fuel consumption. This should allow to reliable “measure” of driving style and economy evaluation without necessity of fuel consumption measurement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies