Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Struktury niezawodnościowe systemów napędowych statków z uwzględnieniem funkcji operatorskich

Tytuł:
Struktury niezawodnościowe systemów napędowych statków z uwzględnieniem funkcji operatorskich
Autorzy:
Frąckowiak, W.
Data publikacji:
2012
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono sposób wyznaczania struktur niezawodnościowych systemu napędowego statku z uwzględnieniem funkcji realizowanych przez operatora. Zaprezentowano przykład wykorzystania metody HEART (Human Error Assessment and Reduction Technique) do analizy niezawodności człowieka. Wyznaczono antropotechniczną strukturę niezawodności na przykładzie instalacji zasilania paliwa, będącej częścią systemu napędowego statku kontenerowego wyposażonego w silnik wolnoobrotowy ze śrubą o stałym skoku. Zdefiniowano główne funkcje operatorskie występujące w rozpatrywanym systemie i przeprowadzono przykładową analizę niezawodności człowieka z wykorzystaniem techniki HEART, uwzględniając wybrane czynniki wpływające niekorzystnie na działania operatora. Przedstawiono wyniki predykcji niezawodności instalacji zasilania paliwa z uwzględnieniem braku dostępnego czasu na wykonanie funkcji operatorskich jako przykładowego warunku negatywnie wpływającego na działania realizowane przez operatora. Do analizy wykorzystano dane niezawodnościowe urządzeń technicznych uzyskane z badań eksperckich (A. Brandowski, W. Frąckowiak i inni) w latach 2007–2009.
The paper presents the way of determining the ship propulsion systems reliability structures including the functions performed by the operator. Example of using the „HEART” method (Human Error Assessment and Reduction Technique) for human reliability analysis has been presented. The anthropotechnical reliability structure of fuel supply system, as a part of container ship propulsion system equipped with low-speed piston engine and fixed pitch propeller, has been determined as an example. The main functions of the operator, occurring in the considered system, were defined and example of human reliability analysis using „HEART” techniques was carried out taking into account selected factors, that adversely affect the operator's actions. The results of the fuel supply system reliability prediction, considering the lack of available time to perform the tasks, as an example of the conditions adversely affecting the functions carried out by the operator were presented. The study is based on reliability data of technical objects derived from the research (Brandowski A., Frąckowiak W. et al.) in the years 2007–2009.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies