Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja ekologiczna w gminach w procesie kształtowania zrównoważonego rozwoju

Tytuł:
Edukacja ekologiczna w gminach w procesie kształtowania zrównoważonego rozwoju
Autorzy:
Kociszewska, I.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
edukacja ekologiczna
rozwój zrównoważony
ekorozwój
ekologia
ecology education
sustainable development,
eco-development
ecology
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Edukacja ekologiczna jest to psychologiczno-pedagogiczny proces oddziaływania na człowieka poprzez nauczanie i wychowanie w celu kształtowania jego świadomości ekologicznej. Edukacja ekologiczna powinna być prowadzona w procesie kształcenia formalnego i nieformalnego. Powinna trwać całe życie człowieka i odzwierciedlać zmiany zachodzące w świecie, a także mieć charakter interdyscyplinarny oraz przyczyniać się do ukształtowania poczucia ciągłości, która wiąże aktualne działania z konsekwencjami dla następnych pokoleń. Specyfika edukacji ekologicznej przejawia się nie tylko w jej interdyscyplinarności, lecz także w sposobach realizacji procesu kształcenia, jak również w powiązaniu jej z wdrażaniem rozwoju zrównoważonego. Rozwój zrównoważony, nazywany też ekorozwojem, ma ogromne znacznie w gospodarce. Nieodpowiedzialna działalność człowieka, na przykład skażenie gleby, powietrza, źródeł wody pitnej czy nadmierna eksploatacja lasów może bezpośrednio zagrozić biologicznej egzystencji człowieka. Osiąganie ponadprzeciętnych zysków w przemyśle i rolnictwie kosztem środowiska naturalnego jest niedopuszczalne.
The paper discuusses the level and type of educationn of ecological staff in communities in reional context. It also presents main sources of information about environment protection in local level and their influence on increasing qualifications needed to implement sustainable development in rural areas in the aspect of the integration with EU. The Paper points to the possibilities of mimproving ecological education in polish agriculture.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies