Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowe podejście do zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym

Przedstawiono nowe podejście do zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym, określane jako Safety II. Zmienia ono postrzeganie systemów operacyjnych stosowanych w lotnictwie cywilnym, a w szczególności roli człowieka (czynnika ludzkiego) w tych systemach, na przykładzie systemu kontroli ruchu lotniczego. W artykule dokonano porównania nowego podejścia do obecnie stosowanego zarządzania bezpieczeństwem, określanego jako Safety I. Zaproponowano zastosowanie metody FRAM (Functional Resonance Analysis Method) jako wsparcie w procesie oceny ryzyka zgodnie z zasadami Safety II.
In this article a new approach to the management of safety in civil aviation has been proposed, referred to as Safety II, that changes the perception of the civil aviation operational systems in particular the role of human factor in the system, with simple example of air traffic control system. The comparison was made of the new approach to the currently used referred to as Safety I and the FRAM method has been proposed as an support in the process of risk assessment in accordance with principles of the Safety II.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies