Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sprawność komunikacji miejskiej w warunkach funkcjonowania Systemu Zarządzania Ruchem w Białymstoku

Tytuł:
Sprawność komunikacji miejskiej w warunkach funkcjonowania Systemu Zarządzania Ruchem w Białymstoku
Autorzy:
Ziółkowski, R.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
transport miejski
natężenie ruchu
system zarządzania ruchem
Białystok
traffic control system
transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obszary śródmiejskie większości dużych i coraz częściej średnich miast funkcjonują w warunkach nadmiernego natężenia ruchu drogowego. Zarządcy dróg starają się walczyć z tym niekorzystnym zjawiskiem na wiele sposobów. Jednym z nich jest dostarczenie mieszkańcom skutecznej względem transportu indywidualnego alternatywy w postaci sprawnego transportu zbiorowego. Wśród najistotniejszych parametrów definiujących sprawny transport miejski (TM) wyróżnia się między innymi: prędkość jazdy, sprawność obsługi pasażerów na przystankach, punktualność czy częstotliwość. Na prędkość jazdy/przejazdu wpływa przede wszystkim płynność jazdy determinowane liczbą i długością zatrzymań. O ile liczba zatrzymań wynikająca z liczby przystanków jest wartością stałą, a czas obsługi pasażerów zależy od pory dnia, o tyle liczba i czas zatrzymań determinowane charakterystyką sieci drogowej i związaną z nią liczbą skrzyżowań i sposobem sterowania mogą być minimalizowane wdrażaniem efektywnych rozwiązań z zakresu Inteligentnych Systemów Transportu. W artykule przedstawiono wpływ wdrożenia systemu sterowania ruchem w Białymstoku z podsystemem nastawionym na poprawę funkcjonowania transportu zbiorowego wyrażonego poprawą płynności jazdy i czasem przejazdu.
The article presents the impact of the implementation of the traffic control system in Białystok with a subsystem aimed at improving the functioning of collective transport expressed by the improvement of driving fluidity and travel time.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies