Tytuł pozycji:
Kanibalizacja kanałów dystrybucji jako konsekwencja innowacji technologicznych w handlu
Stosowanie strategii sprzedaży wielokanałowej i świadomość występowania zjawiska kanibalizacji kanałów dystrybucji wymagają zwiększenia zaangażowania menedżerów w kompleksowe spojrzenie na procesy koordynacji strategii marketingowej w przedsiębiorstwach chcących skutecznie i efektywnie wykorzystać wirtualne środowisko do celów transakcyjnych. Umiejętne współdziałanie podmiotów tradycyjnych i wirtualnych – producentów i pośredników opierające się na wykorzystywaniu wspólnych baz danych, infrastruktury czy prowadzeniu zintegrowanych działań marketingowych mogą doprowadzić do realnego kreowania korzyści i budowania lojalności wśród klienta.
The implementation of multichannel strategy and the awareness of the channel cannibalization threat require from managers a new approach to the complexity of contemporary management of both virtual and real environment. The coordination and integration of marketing strategy, actions, objectives and infrastructure along with the in-depth analysis of customers behavior give the possibility of creating networked value which may by profitable for all parties involved: manufacturers, on-line shops, off-line middlemen and last but not least – the clients. Lack of coordination and multifaceted, mutually beneficial relations may lead to channel conflicts deteriorating the market position of both the producer and the sellers.