Tytuł pozycji:
Inteligentne zawieszenie zestawów krążnikowych w przenośnikach taśmowych
W ostatnich latach można zaobserwować na rynku niemieckim szybko zmieniające się priorytety w budowie nowych i eksploatacji istniejących przenośników taśmowych. Ze względu na społeczne i polityczne uwarunkowania, koszty inwestycji przestały być przeważającym kryterium. Największe znaczenie zyskuje ograniczanie emisji hałasu, dwutlenku węgla i pyłu. Kompanie węgla brunatnego zobowiązały się ograniczać emisję C02, największe spółki węglowe zredukowały w latach 1997-2005 emisję dwutlenku węgla o 25% (bez zmniejszenia wydobycia) i zamierzają podtrzymać ten trend w następnych latach. Jednym z podstawowych celów jest redukcja mocy przenośników taśmowych.
The paper presents a new idea of a suspension for belt соnvеуоr garland idlers developed by Artur Küpper GmbH Company. In the new solution idlers are assembled flexibly, while in the standard solution the idlers are rigidly mounted. Accordingly many advantages are expected, such as lower power consumption of a belt соnvеуоr, lower noise, impact absorbing etc. The new solution was called “intelligent suspension” and the theoretical analysis as well as sort technical aspects of this solution have been described.