Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimalised physical model of inertial navigation system as education simulator

Tytuł:
Optimalised physical model of inertial navigation system as education simulator
Autorzy:
Szelmanowski, Andrzej
Burek, Michał
Rogala, Piotr
Izdebski, Mariusz
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
physical model
simulator
inertial navigation system
model fizyczny
symulator
systemy awioniczne
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents an educational simulator of an inertial navigation system built at the Air Force Institute of Technology. The article focuses on the presentation of the influence of instrumental errors of measurement elements on the calculation model, using interference simulation methods. Problems of diagnosing inertial navigation system malfunctions were analysed, covering older (gimballed) and modern (non-gimballed) solutions. The theoretical aspects of the performance of these systems are discussed, using matrix calculus and fault diagram. The main part of the paper presents the optimisation of the physical model of the navigation system, focusing on hardware, algorithms, and signal conditioning modules. The simulator demonstration includes the introduction of disturbances and error analysis of various aspects of the system. The summary points out the importance of the simulator test method for training avionics students, flight engineering service and pilots, considering it as an essential part of supporting the educational process in the field of integrated avionics systems.
W artykule przedstawiono symulator edukacyjny systemu nawigacji inercjalnej zbudowany w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych. Artykuł skupia się na prezentacji wpływu błędów instrumentalnych elementów pomiarowych na model obliczeń, wykorzystując metody symulacji zakłóceń. Analizowano problemy diagnozowania niesprawności systemów nawigacji inercjalnej, obejmując starsze (kardanowe) i nowoczesne (bezkardanowe) rozwiązania. Omówiono teoretyczne aspekty działania tych systemów, używając rachunku macierzowego i schematu błędów. W głównej części artykułu przedstawiono optymalizację modelu fizycznego systemu nawigacji, skupiając się na sprzęcie, algorytmach i modułach kondycjonowania sygnałów. Demonstracja symulatora obejmuje wprowadzanie zakłóceń i analizę błędów w różnych aspektach systemu. Podsumowanie wskazuje na znaczenie metody badań z użyciem symulatora do szkolenia studentów awioniki, służby inżynieryjno-lotniczej i pilotów, uznając go za istotny element wsparcia procesu edukacyjnego w dziedzinie zintegrowanych systemów awionicznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies