Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza biomechaniczna obciążenia pilota samolotu M - 28 Bryza

Tytuł:
Analiza biomechaniczna obciążenia pilota samolotu M - 28 Bryza
Autorzy:
Dahlke, G.
Sasim, J.
Sasim, B.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
dolegliwości mięśniowo-szkieletowe
pilot
goniometr elektroniczny
metoda RULA
musculoskeletal disorders
electronic goniometer
RULA method
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest problematyka ryzyka ergonomicznego i dolegliwości mięśniowo-szkieletowych towarzyszące pracy pilota samolotu M-28 Bryza. Rozdział drugi poświęcono wynikom z przeprowadzonych przez autorów badań dotyczących dolegliwości mięśniowo-szkieletowych występujących podczas wykonywania pracy pilota. Badania wykonano za pomocą goniometru elektronicznego, a oceny ryzyka ergonomicznego dokonano wg metody RULA. Ponadto do analizy wyników wykorzystano kwestionariusz opracowany na podstawie norm ISO 11226 oraz PN-EN 1005-4. Badania przeprowadzono na jednym typie samolotu M-28 Bryza. Na stanowisku pracy zidentyfikowano 28 czynności statycznych wykonywanych przez pilota podczas pracy. Zaproponowano koncepcję modernizacyjną optymalizującą obciążenia oraz wdrożenie prewencji ergonomicznej w oparciu o wyniki badań na stanowisku pilota.
The subject of this article is the topic of musculoskeletal disorders and ergonomics risk concurrent the work pilots of airplane M-28 Bryza. Chapter second was dedicated the results from conducted by of investigations of relating muscular and skeletal ailments occurring during the job processing of the pilot. The investigations were executed with the help of the electronic goniometer, and the risk assessment ergonomic RULA was executed according to method. Moreover questionnaire to analysis of results was worked out on the ground standards ISO 11226 and PN - EN 1005-4. Investigations were conducted on one type of M-28 Bryza. On workstation was identified 28 static actions executed by pilot during work. Optimizing the worker's burdens conception was proposed well as initiating in support the ergonomic prevention about results of investigations on the pilot workstation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies