Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Structural analysis of the modified frame of a freight wagon bogie

Tytuł:
Structural analysis of the modified frame of a freight wagon bogie
Autorzy:
Dižo, J.
Blatnický, M.
Harušinec, J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
freight wagon bogie
modified design
modal analysis
strength analysis
wózek wagonu towarowego
zmodyfikowany projekt
analiza modalna
analiza wytrzymałości
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is aimed on the structural analysis of a modified freight wagon bogie. It presents results of unfavourable load cases, at which values of loads were determined based on the standard. The introductory part presents the idea of the modification of a bogie frame. Next part is focused on the structural analyses, i.e. modal and strength analyses. Simulation computations were carried using the FE method. Further, there are described conditions for a bogie approval and mainly load cases which every bogie must meet for commissioning. We have loaded the bogie frame in compliance with the standard by four unfavourable load cases. Finally, results from strength analyses are shown and compared with the estimated criteria.
Artykuł prezentuje analizę strukturalną ramy zmodyfikowanego wózka wagonu towarowego. Przedstawiono wyniki niekorzystnych przypadków obciążeń, dla których wartości obciążeń zostały określone na podstawie normy. Wprowadzenie przedstawia ideę modyfikacji ramy wózka. Kolejna część koncentruje się na analizach strukturalnych, tj. analizach modalnych i wytrzymałościowych. Obliczenia symulacyjne przeprowadzono przy użyciu metody Elementów Skończonych. Ponadto opisane są warunki mocowania wózka i głównie przypadki obciążenia, które każdy wózek musi spełniać podczas rozruchu. Rama wózka była obciążona zgodnie z normą czterema niekorzystnymi przypadkami obciążenia. Na końcu pokazano wyniki z analiz wytrzymałościowych i porównano je z wartościami dopuszczalnymi.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies