Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza niezgodności w wybranych przedsiębiorstwach

Tytuł:
Analiza niezgodności w wybranych przedsiębiorstwach
Autorzy:
Balon, U.
Nowicki, P.
Kafel, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
analiza niezgodności
jakość produkcji
jakość produktu finalnego
quality of production
quality of final product
incompatibilities in organization
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jakość produktu finalnego kształtowana jest w przedsiębiorstwie od momentu jego projektowania, poprzez przygotowanie i realizację procesów wytwórczych do wykonania produktu gotowego. W celu dostarczania „dobrych jakościowo" produktów do klienta, organizacja powinna dbać o ich jakość w całym cyklu produkcyjnym. W tym celu dokonuje pomiaru i oceny jakości produktu i/lub procesu realizacji. Celem przeprowadzonych badań była analiza procesu ujawniania niezgodności i postępowania z nimi w organizacjach, które posiadały w przeszłości certyfikowany SZJ zgodny z wymaganiami normy ISO 9001 i zrezygnowały z jego certyfikacji. W wyniku przeprowadzonych badań można stwierdzić, że w analizowanych przedsiębiorstwach pomimo braku przedłużonej ważności certyfikatu nadal stosowane są pewne elementy systemu zarządzania jakością, zwłaszcza te, które mają wpływ na ich konkurencyjność, postrzeganie przez klientów i jakość produktu końcowego.
The quality of final product is created in the enterprise from the moment of the idea, through preparations and realization of manufacturing process, to accomplishment of finished product. To provide „good quality products", organization should take care of their quality in the whole production cycle. That's why it makes measurements and assesments of product or/and realization process. The aim of conducted survey was to analyse the process of revealing and fighting incompatibilities in organizations, which had a certified quality management system in accordance with ISO 9001 requirements and resigned to certify it. Results of the performed studies show, that in analysed enterprises despite the lack of prolonged certificate some elements of quality management system still occur, especially these influencing the competitiveness, brand image and quality of final product.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies