Tytuł pozycji:
Innovation and competitiveness of enterprises TSL: an analysis
TSL Enterprises integrate the various elements of the supply chain, providing a comprehensive package of logistics services. The integration of logistics processes allows you to control performed, individual activities, optimization of resources used, as well as creating better conditions for the implementation of innovative solutions. Article aims to analyze the attractiveness of the logistics sector, increasing the competitiveness of logistics operators for B2B and B2C markets and the services they offer. The methods used in the preparation of this literature analysis, comparative analysis on the two markets and indirect measurement method using a survey questionnaire technique. The need to improve the competitiveness of enterprises TSL will offer efficient integrated logistics solutions across modes, as well as the implementation of modern technologies in transport as information systems, process automation and intelligent transport systems (ITS). Criteria for assessing customer service presents opportunities for development of logistics operators.
Przedsiębiorstwa TSL integrują poszczególne elementy łańcucha dostaw, świadcząc kompleksowy pakiet usług logistycznych. Zintegrowanie procesów logistycznych pozwala na kontrolę wykonywanych, poszczególnych czynności, optymalizację wykorzystywanych zasobów, a także tworzenie lepszych warunków do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Artykuł ma na celu analizę atrakcyjności sektora logistyki, zwiększenie konkurencyjności operatorów logistycznych na rynkach B2B i B2C oraz oferowanych przez nich usług. Metody zastosowane przy opracowaniu to analiza literatury, analiza porównawcza na dwóch rynkach i metoda pośrednich pomiarów sondażowych z zastosowaniem techniki kwestionariusza ankiety. Konieczność poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw TSL powoduje sprawne oferowanie zintegrowanych rozwiązań logistycznych obejmujących różne środki transportu, a także wdrażanie nowoczesnych technologii w transporcie jak systemy informatyczne, automatyzację procesów i inteligentne systemy transportowe (ITS). Kryteria oceny obsługi klientów prezentują szanse rozwoju operatorów logistycznych.