Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model optymalizacji zintegrowanego łańcucha logistycznego według dywersyfikacji dostaw gazu na przykładzie Polski Zachodniej

Tytuł:
Model optymalizacji zintegrowanego łańcucha logistycznego według dywersyfikacji dostaw gazu na przykładzie Polski Zachodniej
Autorzy:
Semenov, I. N.
Ignalewski, W.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
transport paliwa
dostawy gazu
dywersyfikacja dostaw gazu
podziemne magazyny gazu
model optymalizacji
transportation fuel
gas supply
diversification of gas supplies
underground gas storage
optimization model
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W Polsce istnieje uzasadniona potrzeba rozwoju technologii i technik transportu paliw, a w szczególności gazu, uwzględniając różnorodność kierunków oraz technologii odbioru ładunku. Pokrycie rosnącego zapotrzebowania na energię stało się jednym z niezbędnych warunków utrzymania zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa energetycznego państwa. Do lat 90. ubiegłego wieku sektor energetyczny uważany był przez większość państw europejskich za sektor o znaczeniu strategicznym i jako taki podlegał ścisłej kontroli ze strony władz1. Obecne trendy prywatyzacji i liberalizacji tego sektora ekonomiki spowodowane są wzrostem poczucia bezpieczeństwa poszczególnych krajów. Posiadanie przez dany kraj zaopatrzenia w energię lub brak takiego zaopatrzenia – to ważny czynnik wyznaczający suwerenność i międzynarodową pozycję międzynarodową tegoż kraju. [...]
In energy policy of the Poland, stable alleviating of customers needs in energy is recognized as a one from condition, which increase state’s competitiveness. Possible solution concerning diversification supply of this raw material is taking advantage of new transport technology, the so-called CNG (Compressed Natural Gas) transport. There are two problems to solve at choice of distribution technology of CNG. First problem concerns optimization of CNG-modules transportation to final regional endusers, and second problem – optimization of CNG-modules chain supply. The article shows that the condition of distribution profitability requires conducting precise simulation of function of alternative transportation of gas resources using inland waterways, roadways or railroad transport.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies