Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conceptual Fuzzy AHP Model for Perception Analysis of a Children's Raincoat

In order to design and develop a new raincoat for children of the age group 7-8 years, in this paper we propose a conceptual model for FEA (functional, expressive, and aesthetic considerations) perception analysis of the desired raincoat. The model proposed has three levels: Goal Level (development of a new raincoat for children of the age group 7-8 years), Requirement Level (FEA considerations) and Design Solution Level (garment design solutions corresponding to the requirements of the Requirement Level). Due to the characteristics and relations of the different levels, we propose a fuzzy AHP (analytic hierarchy process) approach to solve this problem. Through the fuzzy AHP model proposed, requirements and related design solutions can be analysed with their relative weights. 20 designers and 20 evaluators (child care-givers) were involved in the experiments. Related design solutions and evaluation of their overall performance were defined though subjective evaluation experiments with standard procedures. This paper serves as a guide for the analysis of children’s raincoat design. Relative weight values of different design solutions provide suggestions for designers in the future design and development process.
W celu zaprojektowania i opracowania nowego płaszcza przeciwdeszczowego dla dzieci w wieku 7-8 lat, w artykule zaproponowano model koncepcyjny analizy percepcji płaszcza przeciwdeszczowego przez FEA (względy funkcjonalne, ekspresyjne i estetyczne). Proponowany model miał trzy poziomy: celu (opracowanie nowego płaszcza przeciwdeszczowego dla dzieci w wieku 7-8 lat), wymagań (względy MES) i rozwiązania projektowego (rozwiązania w zakresie projektowania odzieży odpowiadające wymaganiom poziomu wymagań). W celu rozwiązania problemu, ze względu na charakterystykę i relację na różnych poziomach, zaproponowano model AHP (proces hierarchii analitycznej). Dzięki zaproponowanemu modelowi AHP wymagania i powiązane rozwiązania projektowe można było przeanalizować pod kątem ich względnych wag. W eksperymentach brało udział 20 projektantów i 20 oceniających (opiekunów dzieci). Powiązane rozwiązania projektowe i ocena ich ogólnej wydajności zostały określone poprzez subiektywne eksperymenty przeprowadzone zgodnie ze standardowymi procedurami. Zaprezentowane wyniki rozwiązań projektowych mogą stanowić sugestie dla projektantów w przyszłym procesie projektowania.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies