Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kluczowe wskaźniki efektywności w zarządzaniu procesami logistycznymi

Tytuł:
Kluczowe wskaźniki efektywności w zarządzaniu procesami logistycznymi
Autorzy:
Saniuk, A.
Kużdowicz, P.
Stryjski, R.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
proces logistyczny
zarządzanie
kluczowe wskaźniki efektywności
przedsiębiorstwo
strategia
logistics process
management
Key Performance Indicators
KPI
business
strategy
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule pokazano możliwości zastosowania kluczowych wskaźników efektywności (ang. Key Performance Indicators KPI) do zarządzania procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie. Podkreślono znaczenie pomiaru realizacji strategii jako istotnego zagadnienia w ocenie efektywności działalności przedsiębiorstwa. Zaproponowane w artykule rozwiązanie łączy kilka koncepcji takich jak: podejście procesowe, zarządzanie strategiczne, czy zarządzanie wydajnością. Wykorzystanie kluczowych wskaźników efektywności w zarządzaniu procesami logistycznymi ma wiele zalet. Pozwala połączyć poziom strategiczny zarządzania przedsiębiorstwem z poziomem operacyjnym. Umożliwia kontrolę efektywności procesów logistycznych realizowanych w przedsiębiorstwie oraz szybkie i skutecznie wdrażanie często zmieniających się strategii przedsiębiorstwa. Dzięki temu, przedsiębiorstwo może skutecznie dostosowywać się do ciągłych zmian w otoczeniu, zapewniając sobie większą elastyczność i możliwość szybszej reakcji na zmiany i wykorzystywania okazji rynkowych niż konkurencja, co w dzisiejszych czasach jest bardzo istotnym elementem walki konkurencyjnej.
The paper shows the applicability of Key Performance Indicators (KPI) for management of logistics processes in the company. An importance of the measurement of strategy realization in an evaluation of the effectiveness of the company functioning is underlined. In the article is proposed a solution which combines several concepts such as: Business Process Management, Strategic Management and Performance Management. The use of the Key Performance Indicators in the management of logistics processes has many advantages. First of all it connects the strategic level of business management with the operational level. It allows a control of the efficiency of logistics processes implemented in the company and the rapid and effective implementation of the frequently changing business strategy. As a result, the company can effectively adapt to constant changes in the environment, ensuring greater flexibility and faster response to changes and also better uses the market opportunities than the competition, which nowadays is a very important element of the competitive struggle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies