Tytuł pozycji:
Automatyczna generacja wirtualnych elementów infrastruktury kolejowej
Niniejszy artykuł poświęcono zagadnieniom modelowania wirtualnego świata 3D na potrzeby symulatorów kolejowych oraz problematyce tworzenia mapy. Zaproponowano algorytm wykorzystujący metody sztucznej inteligencji do wykrywania, klasyfikacji i umieszczania obiektów infrastruktury kolejowej z nagrania wideo oraz danych GPS w wirtualnym świecie 3D. Proponowane rozwiązanie, wspierające automatyczną generację wirtualnych elementów infrastruktury kolejowej, stanowi istotną nowość w obszarze badań.
This article is devoted to the issues of modeling a 3D virtual world for railroad simulators and the problems of creating a map for such a simulator. An algorithm using artificial intelligence methods for detection, classification, and place railway infrastructure objects from video recordings in a 3D virtual world, as well as GPS data has been proposed. The proposed solution, supporting automatic generation of virtual elements of railway infrastructure, is a significant innovation in the field of research.
Zaprezentowane w artykule tezy oraz wyniki stanowią rezultat projektu „Innowacyjna technologia tworzenia środowiska dla różnego typu symulatorów pojazdów lądowych i wodnych”, realizowanego przez Autocomp Management w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Oś Priorytetowa 1 Gospodarka, Innowacje, Nowoczesne Technologie, Działanie 1.1 Projekty badawczo-rozwojowe przedsiębiorstw Typ projektu 2 Projekty badawczo-rozwojowe przedsiębiorstw ukierunkowane na wdrożenie wyników prac B+R w działalności gospodarczej.