Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Overview of the holographic-guided cardiovascular interventions and training - a perspective

Tytuł:
Overview of the holographic-guided cardiovascular interventions and training - a perspective
Autorzy:
Proniewska, Klaudia
Pregowska, Agnieszka
Walecki, Piotr
Dołęga-Dołęgowski, Damian
Ferrari, Roberto
Dudek, Dariusz
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
augmented reality
improving education process
interaction
intraprocedural visualization
mixed reality
preprocedural planning
teaching
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Immersive technologies, like Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) have undergone technical evolutions over the last few decades. Their rapid development and dynamic changes enable their effective applications in medicine, in fields like imaging, preprocedural planning, treatment, operations planning, medical students training, and active support during therapeutic and rehabilitation procedures. Within this paper, a comprehensive analysis of VR/ AR/MR application in the medical industry and education is presented. We overview and discuss our previous experience with AR/MR and 3D visual environment and MR-based imaging systems in cardiology and interventional cardiology. Our research shows that using immersive technologies users can not only visualize the heart and its structure but also obtain quantitative feedback on their location. The MR-based imaging system proposed offers better visualization to interventionists and potentially helps users understand complex operational cases. The results obtained suggest that technology using VR/AR/MR can be successfully used in the teaching process of future doctors, both in aspects related to anatomy and clinical classes. Moreover, the system proposed provides a unique opportunity to break the boundaries, interact in the learning process, and exchange experiences inside the medical community.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies