Tytuł pozycji:
Strategiczny CSR?
W artykule podjęto problematykę zaangażowania przedsiębiorstw w działania społecznie odpowiedzialne, z koncentracją na aspektach postrzegania i realizowania zasad CSR, jako koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Artykuł oparto na literaturze przedmiotu, a także zawarto w nim wyniki badania przeprowadzonego w kwietniu 2016 roku na próbie 63 przedsiębiorstw notowanych na rynkach GPW i NC w Warszawie. W badaniu podjęto między innymi kwestie motywów i obszarów zaangażowania w CSR, prowadzonej w tym zakresie polityki informacyjnej oraz ponoszonych nakładów.
The article presents the issue of companies’ engagement in socially responsible activities concentrating on the aspects of perception and implementation of the Corporate Social Responsibility (CRS) as a concept of a company management. The article was based on the literature of the subject. The article contains results of a survey conducted in April 2016 on a sample of 63 companies listed on the Warsaw Stock Exchange and Warsaw New Connect. The survey included i.a. motives and engagement areas in CRS, information policy and incurred expenditures.