Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Relationship between Employer Branding and Corporate Social Responsibility

Tytuł:
Relationship between Employer Branding and Corporate Social Responsibility
Autorzy:
Tomar, Jyoti
Agarwal, Shivani
Chaturvedi, K. R.
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
employer branding
stakeholders
employer attractiveness
public obligations
branding pracodawcy
interesariusze
atrakcyjność pracodawcy
zobowiązania publiczne
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Employer branding defines an employer's reputation as a potential employer, an employee's value proposition, as opposed to a general brand name and value proposition for consumers. Employer branding is an effective tool for the purpose of creating competitive advantage. It facilitates the treatment of employees as internal clients and also presents the image of the organization as a desirable place to work. Thus, attract the most talented workforce. In recent times, corporate social responsibility (CSR) has developed into a vital part of business. Companies must integrate public obligations towards internal as well as external stakeholders in their operations. For any organization, human resource is the most important stakeholder group. Thus, employers should focus on improving the employer-employee relationship. This study is conducted to determine the how the social responsibility of the company supports the employer branding in companies and what CSR communication methods are used by the companies to improve employer attractiveness. The research process includes literary analysis and empirical research and is based on content analysis to find out relationship between social commitment and employer branding.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies