Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of regulations concerning IFR flights of RPAS unmanned systems in controlled airspace

Tytuł:
Analysis of regulations concerning IFR flights of RPAS unmanned systems in controlled airspace
Autorzy:
Lichoń, D.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
RPAS
IFR flights integration
common airspace
integracja lotów IFR
wspólna przestrzeń powietrzna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Aerial vehicles class of RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems) is group of unmanned flying vehicles performing non-autonomous flights, controlled by ground operator. Civil market of RPAS applications is dynamically growing part of industry. European strategy establishes to create the environment for performing RPAS civil operations in common airspace (by the 2024-2028 years). Currently, in Europe, the dominant model for RPAS flights is airspace segregation. The aim of this paper is the identification of the fields in regulations which need to be developed towards fulfilment the requirements of RPAS flights integration in common airspace. The attention was focused on the unmanned aircraft operations on controlled airports and within controlled airports airspaces. The analysis of current RPAS regulations was performed with relation to the classification, safety of flights, certification and existing IFR RPAS procedures. The dependence between mass categorization of RPAS and level of allowed air operations was considered. Selected regulations of international institutions (ICAO, EASA) and national authorities (EU members and outside EU countries) were used. Performed analysis allowed to identify the advance of existing regulations, indicate the advantageous rules for RPAS flights and find the fields in which the further development or modifications are required towards the integration of RPAS IFR flights in common airspace.
Aparaty latające klasy RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems) stanowią grupę bezzałogowych aparatów latających, wykonujących loty nieautonomiczne, nadzorowane przez naziemnego operatora. Rynek cywilnych zastosowań RPAS jest dynamicznie rozwijającą się gałęzią przemysłu. Strategia europejska zakłada stworzenie warunków do wykonywania cywilnych operacji RPAS we wspólnej przestrzeni powietrznej (docelowo na lata 2024-2028). Obecnie, w Europie, dominującym modelem wykonywania lotów RPAS jest segregacja przestrzeni powietrznej. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja obszarów regulacji wymagających rozwoju w kierunku spełnienia wymogów integracji lotów RPAS we wspólnej przestrzeni powietrznej. Uwzględniono relacje między kategoryzacją masową samolotów bezzałogowych oraz operacjami powietrznymi dostępnymi dla RPAS. Wykonano analizę obecnego stanu regulacji lotów RPAS uwzględniając zagadnienia klasyfikacji RPAS, bezpieczeństwa lotów, certyfikacji, możliwości adaptacji do istniejących procedur IFR. Analizie poddano wybrane regulacje międzynarodowe (ICAO, EASA) oraz państwowe (wybranych państw Unii Europejskiej oraz państw spoza UE). Pozwoliło to na identyfikację w istniejących regulacjach oraz wskazanie potencjalnie korzystnych praktyk i obszarów wymagających rozwoju lub modyfikacji w kierunku integracji lotów RPAS IFR we wspólnej przestrzeni powietrznej.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies