Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakterystyki rozruchu silnika 4CT90

Tytuł:
Charakterystyki rozruchu silnika 4CT90
Autorzy:
Koliński, K.
Pszczółkowski, J.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
tłokowe silniki spalinowe
rozruch w niskiej temperaturze
piston combustion engines
low temperature starting
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono charakterystyki rozruchowe silnika o zapłonie samoczynnym typu 4CT90. Istotną cechą przeprowadzonych badań jest duża ilość prób rozruchu realizowanych w danej temperaturze otoczenia i silnika przy zachowaniu określonych zasad przygotowania silnika i metody jego uruchamiania. Stąd wyniki te dają dobrą podstawę do analizy statystycznej procesu rozruchu. Dokonano analizy wielkości charakteryzujących rozruch i podlegających pomiarowi bezpośredniemu, takich jak: natężenie prądu pobieranego z akumulatora przez świece żarowe i rozrusznik, napięcie na zaciskach oraz wartość średnia prędkości wymuszanej przez rozrusznik. Szczególnie istotnymi dla charakterystyki rozruchu, oceny jego trudności w niskiej temperaturze i analizy powtarzalności są czasy powstania pierwszego zapłonu i rozruchu silnika. Ponadto, na podstawie zarejestrowanych przebiegów wymienionych wielkości określono wartości pobranego z akumulatora ładunku oraz energii elektrycznej akumulatora zużytej podczas rozruchu.
The start-up characteristics of 4CT90 diesel engine are presented. Important feature of the performed research is a great number of starting tests at the same ambient and tested engine temperature. The same procedures of engine preparing and its starting methods were applied. Because of it obtained results are analysed using statistic methods. There are analysed parameters describing starting process, which were directly measured, such as: electric current intensity taken from the battery by glow plugs and electric starter, voltage between the battery terminals and mean value of engine crankshaft. Especially important for the starting characteristic, appreciation of its difficulty at low temperature conditions and for repeatability analysis is the time of the first combustion occurring and engine starting time. Moreover, using parameters mentioned above there are calculated values of electric charge and electric energy taken from the battery during engine starting.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies