Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ustalanie mas przyczep przeznaczonych do ciągnięcia przez pojazdy kategorii homologacyjnej M1 i N1 – samochody osobowe, samochody ciężarowe i specjalne do 3,5 t maksymalnej (dopuszczalnej) masy całkowitej oraz autobusy

Tytuł:
Ustalanie mas przyczep przeznaczonych do ciągnięcia przez pojazdy kategorii homologacyjnej M1 i N1 – samochody osobowe, samochody ciężarowe i specjalne do 3,5 t maksymalnej (dopuszczalnej) masy całkowitej oraz autobusy
Autorzy:
Balke, M.
Karpiński, R.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
przyczepa samochodowa
pojazd silnikowy
masa całkowita pojazdu
motor vehicle
trailer
total permissible weight
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zasady ustalania dopuszczalnych mas przyczep przeznaczonych do ciągnięcia przez pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t są złożone i większości nie są właściwie rozumiane i stosowane przez użytkowników pojazdów. Prawidłowe obliczenie dozwolonej masy przyczepy, która uzależniona jest od wielu czynników tj. wytrzymałości urządzenia sprzęgającego, konstrukcji pojazdu silnikowego, który ma ciągnąć przyczepę, zasad zależności mas pomiędzy pojazdem ciągnącym a ciągniętym, informacji producenta pojazdu, konstrukcji układu hamulcowego, wymaga kilkustopniowej analizy danych technicznych pojazdu samochodowego i przyczepy. W przedmiotowym opracowaniu opisano zasady prawne i pokazano algorytm postępowania.
The principles for determining permissible weights of trailers intended to be towed by motor vehicles with a total permissible weight up to 3.5 t are complex, and in most cases are not properly understood and applied by the vehicles users. The correct calculation of the permissible weight of the trailer, which is dependent on many factors, i.e. strength of the coupling device, the structure of a motor vehicle that is towing a trailer, the principles of the relationship between the weight of the towing vehicle and the vehicle towed, the vehicle manufacturer's information, the structure of the braking system; requires multi-step analysis of the technical data of the motor vehicle and trailer. This paper describes the legal principles and presents the algorithm for the procedure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies