Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształcenie studentów informatyki w laboratorium FPGA

Tytuł:
Kształcenie studentów informatyki w laboratorium FPGA
Autorzy:
Szaber, M.
Kapruziak, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
FPGA
dydaktyka
teaching
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono propozycję zadania laboratoryjnego dotyczącego układów FPGA na poziomie drugiego roku studiów informatyki. Propozycja ta została poprzedzona badaniami ankietowymi preferencji u pracodawców. Pokazała ona jak ważna jest umiejętność wyobrażenia sobie struktury wynikającej z kodu behawioralnego oraz zdolność samodzielnego radzenia sobie z problemami w kodzie. Wyniki wskazują natomiast na małe znaczenie dokumentacji i formalizmu kodu. Zadanie polega na wygenerowaniu efektu spadającego śniegu i wyświetleniu go na monitorze podłączonym do płytki z układem Xilinx Spartan 3.
In this paper a laboratory exercise for FPGA teaching for the second-year students of computer science is presented. It is mainly focused not on a global FPGA companies but rather on a small/medium business profile. This proposal was preceded by a survey research. The authors decided to use two methods, polling and direct talks, for the purposes of consultation with local industrial market. A survey was conducted among employers to recognize what kind of skills were the most useful in that context. It shows that the most important skills are the possibility to picture a structure from a behavioral code and a possibility to cope with real problems unassisted. Documentation and sophisticated means of specifying and coding a task are the least required. The proposed laboratory exercise concerns a falling-snow effect on a Xilinx Spartan3 device. The possibility of teamwork in solving the problem is an additional observed beneficial effect. It seems to be quite attractive for students and achieves its teaching goals.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies