Tytuł pozycji:
Analiza zmian parametrów termodynamicznych silnika - studium przypadku zużycie układu tłok-pierścienie-cylinder w niskich temperaturach
W warunkach niskich temperatur zasadniczą rolę odgrywają właściwości rozruchowe silników o zapłonie samoczynnym. Jak dotychczas brak jest modeli termodynamicznych, które ujmowałyby proces rozruchu silnika o zapłonie samoczynnym, zwłaszcza w obniżonych temperaturach otoczenia na parametry termodynamiczne procesu sprężania. Niniejszy referat stanowi fragment badań we wspomnianej tematyce. Jego zasad-niczym celem było zaprezentowanie badań , wykonanych w komorze niskich temperatur, obliczeń maksymalnych ciśnień i temperatur w zależności od temperatury otoczenia, prędkości obrotowej wału korbowego i zużycia układu tłok-pierścienie-cylinder.
At low temperatures, the essential role played by start-up characteristics of compression ignition engines. So far there is no thermodynamic models that would include starting the process of a diesel engine, especially at reduced temperatures on the thermodynamic parameters of the compression process. This paper is a piece of research in that topic. Its principle-like aimed at presenting research carried out in low-temperature chamber, the calculation of the maximum pressure and temperature depending on the ambient temperature, the rotational speed of the crankshaft and wear of the piston rings and cylinder.