Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Quality of information and managerial competencies in decision making by management personnel in local government offices

Tytuł:
Quality of information and managerial competencies in decision making by management personnel in local government offices
Autorzy:
Rakowska, A.
Hysa, B.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
decisions
quality information
administration
New Public Management
jakość informacji
kompetencje menedżerskie
podejmowanie decyzji
administracja samorządowa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents and discusses issues related to the quality of information and managerial competencies’ in decision-making. We claim that there is a need for employing a new managerial (and not only administrative or political) paradigm in managing local government administration institutions. In the study part we have posed the following questions: What significance does the quality of information have in the decision-making process as well as what competencies should the managers in local government administration have to make appropriate decisions? The study surveys 208 managers from 75 local government administrations. The article ends in with a brief summary and conclusion.
W artykule zaprezentowano zagadnienie jakości informacji oraz kompetencji menedżerskich w aspekcie podejmowania decyzji w administracji samorządowej. Wskazano na potrzebę zastosowania nowego, menedżerskiego, a nie tylko administracyjno-politycznego paradygmatu w zarządzaniu w urzędach administracji samorządowej. Omówiono wpływ ilości i jakości informacji oraz kompetencji na podejmowanie decyzji. W części badawczej postawiono pytania: Jakie znaczenie ma jakość informacji oraz system informacyjny w podejmowaniu decyzji, oraz jakie kompetencje powinni mieć kierownicy administracji samorządowej, aby podejmować właściwe decyzje? Badaniem objęto 208 kierowników z 75 urzędów administracji samorządowej Górnego Śląska. Całość podsumowano wnioskami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies