Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagadnienia współdziałania pasywnej i aktywnej regeneracji filtrów cząstek stałych silników z ZS do autobusów miejskich

Tytuł:
Zagadnienia współdziałania pasywnej i aktywnej regeneracji filtrów cząstek stałych silników z ZS do autobusów miejskich
Autorzy:
Stępień, Z.
Oleksiak, S.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
emisja cząstek stałych
PM
regeneracja filtrów
system regeneracji DPF
silnik ZS
particulate emissions
regeneration filters
DPF regeneration system
diesel engine
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono tendencje rozwoju systemów regeneracji DPF, stosowanych w silnikach ZS (zwłaszcza typu HD). Przeanalizowano zalety oraz wady systemów pasywnej i aktywnej regeneracji filtrów cząstek stałych, oceniając potencjał, jakim dysponują w przypadku wykorzystywania ich do retrofitingu starszych generacji silników typu HD. Opisano dotychczasowe, wybrane doświadczenia INiG w wyżej wymienionym zakresie, koncentrując się na problematyce możliwości współdziałania pasywnej i aktywnej regeneracji w układach ograniczających emisję cząstek stałych, stosowanych do silników z ZS autobusów miejskich. Szczególną uwagę zwrócono na właściwości użytkowo-eksploatacyjne przedmiotowych systemów, potwierdzone w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
The paper presented development trends of DPF regeneration systems in HD Diesel engines. It has been analyzed advantages and disadvantages of passive and active DPF regeneration, evaluating its potential in cause of application to retrofitting of older HD Diesel engines generations. The selected experiences of Oil and Gas Institute has been described, focused on of joint action passive and active regeneration possibilities in PM reduction systems applied to city bus Diesel engines. Special attention has been brought to utility performance those systems confirmed in real service conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies