Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza odcinków generujących straty czasu w transporcie tramwajowym

Tytuł:
Analiza odcinków generujących straty czasu w transporcie tramwajowym
Autorzy:
Szmagliński, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
transport miejski
straty czasu
obliczenia trakcyjne
urban transport
time loses
tractive calculations
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W czasie analiz i studiów przedwykonawczych dotyczących budowy nowych i modernizacji istniejących tras tramwajowych, bardzo często zakładane są nierealne czasy przejazdów, które weryfikuje się już po oddaniu linii do eksploatacji i przeprowadzeniu badań obserwacyjnych. Problematyczne wydaje się określenie, przed zakończeniem inwestycji, rzeczywistej prędkości jazdy, jak również strat czasu powstających w miejscach potencjalnych zatrzymań oraz określenie możliwości i wielkości skrócenia czasu jazdy na liniach istniejących. Dotychczasowe, analityczne podejście do obliczeń trakcyjnych, oparte na założeniach stałego przyspieszenia rozruchu i hamowania, wymaga sprawdzenia dla otwartej w 2007 r. w Gdańsku trasy Centrum - Chełm Witosa, gdzie pochylenia podłużne trasy dochodzą do 5,5%. W artykule scharakteryzowano problem niewielkiej prędkości komunikacyjnej tramwajów w Gdańsku, która nie wzrosła pomimo inwestycji infrastrukturalnych. Przedstawiono algorytm obliczania prędkości normatywnej i maksymalnej możliwej do osiągnięcia. Opisano metody badawcze i porównano obliczenia teoretyczne z wynikami badań obserwacyjnych.
Unrealistic travel times are frequently assumed during the design of tram routes, and they are verified after the opening of the line. The problem is to determine the real speed before the end of investment, time loses arises in potential points of stops and possibility of reducing the driving time. Analitical approach to tractive calculations is based on the assumption that acceleration and deceleration are constant. It should be checked whether the results of calculations are correct even in difficult conditions. For example on opened in 2007 in Gdansk tram route City Center - Chełm Witosa, where longitudinal inclination exceeds 5.5%. The article describes the problem of low trams average speed in Gdansk which has not increase despite infrastructural investments. It presents an algorithm for calculating the maximum possible speed. Theoretical calculations were compared with the results of observational studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies