Tytuł pozycji:
Koncepcja wykorzystania wybranych charakterystyk amplitudowych sygnału drganiowego do diagnozowania kolejowego hamulca tarczowego
Dążenie do podnoszenia prędkości pojazdów wymusza stosowanie większych mocy hamowania a więc układów hamulcowych szybko przejmujących i rozpraszających nagromadzoną energię cieplną. Dla zachowania wysokiej sprawności układu hamulcowego w całym procesie eksploatacji, konieczne jest kontrolowanie stanu pary ciernej tarcza-okładzina jeszcze przed osiągnięciem dopuszczalnego zużycia w szczególności okładzin ciernych. Celem artykułu jest wykorzystanie sygnału drganiowego generowanego przez obsady okładzin do oceny zużycia okładzin ciernych hamulca tarczowego, wyznaczając charakterystyki w dziedzinie amplitud, podczas badań na bezwładnościowym stanowisku hamulcowym.
Attempt to raise train speed involves application of greater braking power i.e. braking systems rapidly absorbing and dispersing stored heat energy. To maintain high efficiency of braking system in the whole operational process, it is necessary to control the friction set: brake and pad before reaching limitary wear particularly of friction pads. The purpose of this article is to apply vibration signal generated by pad calipers to assess the wear of friction pads of disc brake by defining characteristics of amplitude during tests at inertial brake station.