Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of social networks on group processes in companies in innovative industries

Tytuł:
The impact of social networks on group processes in companies in innovative industries
Autorzy:
Bylok, Felicjan
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
social networks
group processes
knowledge
engagement
sieci społecznościowe
procesy grupowe
wiedza
zaangażowanie
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: In companies, the search for factors which increase competitiveness in the market is crucial to their development. One of these factors is a presence of well-functioning social networks. The aim of this article is firstly to determine the extent to which social networks exist within companies, and secondly to examine the impact of social networks on group processes that support innovation. Design/methodology/approach: The stated objective was achieved through the use of a survey method utilizing the CATI technique. The survey included 575 department managers and employees of companies in innovative industries. Findings: The research revealed relationships between social network indicators and intragroup processes, i.e., mutual support within the team, quality of performance of tasks requiring team cooperation, intra-team communication, and increased innovation within the team, as well as between social network indicators and intergroup processes, e.g., information flow between work teams and cooperation between work teams. Research limitations/implications: The acquired research findings with regard to their quantitative nature (survey research) constitutes the basis for the limited findings. Practical implications: Knowledge of the nature of social networks can help managers to stimulate pro-innovative actions by employees, which will increase the company's competitiveness in the market. Originality/value: In a cognitive sense, the research findings lead to the familiarization with the role of social networks on group processes that support innovation

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies