Tytuł pozycji:
Metody ograniczania niskiej emisji w zabudowie miejskiej
Przedmiotem opracowania jest przedstawienie metod zmniejszania emisji niskiej oraz pokazanie jak pozytywnie na środowisko wpłynie wymiana źródła ciepła w budynku. Przez niską emisję rozumiemy zanieczyszczenie niższej troposfery od emiterów nieprzekraczających 50 m wysokości i najczęściej zlokalizowanych na poziomie 10 m wysokości. Z tego powodu zanieczyszczenia gromadzą się wokół jego miejsca pochodzenia. Podstawowym źródłem niskiej emisji na terenach miejskich jest produkcja energii elektrycznej i ciepła oraz transport. Dlatego wykonano symulację, która miała na celu określić ile powstanie produktów spalania (w tym tych najgroźniejszych dla zdrowia człowieka i środowiska: dioksyny, wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (benzo(a)piren), tlenek węgla, dwutlenek siarki, tlenki azotu, metale ciężkie) w ciągu roku w przeciętnym budynku (zapotrzebowanie na ciepło przyjęto 90 kWh/rok·m2) przy spalaniu miału węglowego w najstarszych kotłach i jak te wartości zmienią się przy zmianie źródła ciepła i paliwa.
The subject of the study is to present methods for reducing low emission and to show how positive the environment will be affected by the replacement of the heat source in the building. By low emission we mean pollution of the lower troposphere from emitters not exceeding 50 m in height and most often located at the level of 10 m in height. For this reason, pollution accumulates around its place of origin. The basic source of low emission in urban areas is the production of energy and heat as well as transport. Therefore, a simulation was carried out to determine how many combustion products (including the most hazardous to human health and the environment are: dioxins, polycyclic aromatic hydrocarbons (benzo (a) pyrene), carbon monoxide, sulfur dioxide, nitrogen oxides, heavy metals) within in the average building (90 kW/year for heat demand) for the combustion of fine coal in the oldest boilers and how these values will change when the heat and fuel source changes.