Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ promienia łuku poziomego na wyniki testu zderzeniowego TB32 drogowej bariery ochronnej

Tytuł:
Wpływ promienia łuku poziomego na wyniki testu zderzeniowego TB32 drogowej bariery ochronnej
Autorzy:
Nycz, Daniel B.
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
wirtualne testy zderzeniowe
test TB32
łuk poziomy drogi
stalowa drogowa bariera
virtual crash tests
TB32 test
horizontal road arc
steel road barrier
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Badania eksperymentalne testów zderzeniowych barier drogowych są definiowane w odniesieniu do barier prostoliniowych. Rzeczywiste zderzenia pojazdów z barierami występują również na zakrętach dróg obejmujących luki wypukłe i wklęsłe. W pracy przedstawiono wyniki wirtualnych zmodyfikowanych testów zderzeniowych typu TB32 (samochód osobowy o masie 1500 kg, prędkość 100 km/h, kąt uderzenia 20°) dla wybranej bariery drogowej prostej oraz w lukach poziomych wklęsłych i wypukłych. Przedmiotem badań jest stalowa bariera drogowa SP-05/2 klasy N2-W4-A. Bariera składa się z segmentów prowadnicy typu B, słupków Sigma-100 (rozstaw 2,0 m) oraz wsporników trapezowych i podkładek prostokątnych. Elementy bariery wykonane są ze stali konstrukcyjnej S235JR. Jako łączniki zastosowano śruby M16 klasy 4.6. Wybierając promień krzywizny i prędkości uderzenia, uwzględniono minimalne wartości poziomego promienia luku kołowego, które zależą od prędkości miarodajnej mchu pojazdu i poprzecznego nachylenia jezdni w odniesieniu do dróg głównych mchu przyspieszonego. Przeprowadzono analizę i porównanie wartości parametrów intensywności zderzenia (ASI i THIV), wskaźnika odkształcenia kabiny VCDI, szerokości pracującej, długości kontaktu pojazdu z barierą oraz kryterium wyprowadzenia pojazdu w polu wyjścia.
Experimental crash tests of road barriers are defined in relation to the rectilinear barriers. Real impacts of vehicles into barriers also occur on curves of roads including convex and concave arcs. The paper presents results of the modified TB32 simulated crash tests (passenger car of mass of 1500 kg, impact velocity of 100 km/h, impact angle of 20°) for the selected straight and horizontal concave and convex arcs of a road barrier. The subject of these tests is the SP-05/2 steel road barrier of the N2-W4-A class. The barrier consists of the type B guiderail sections, Sigma-100 posts (spacing of 2,0 m), trapezoidal brackets and rectangular pads. The barrier components are made of S235JR structural steel. M16 class 4.6 bolts were used as bolts. When selecting the radius of curvature and impact velocity, the minimum values of the horizontal radius of the circular arc are taken into account, which depend on the velocity of reliable vehicle movement and the transverse slope of the road, in relation to the main roads of accelerated traffic. The analysis and comparison of the values of the impact intensity parameters (ASI and THIV), VCDI cabin deformation index, working width, vehicle-barrier interaction length and the criterion of vehicle behavior in the exit box were performed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies