Tytuł pozycji:
Budowa przeprawy drogowo-mostowej przez Wartę w Koninie na bazie cementu CEM I 42,5 N-HSR/NA „KUJAWY”
Całkowita długość przeprawy drogowo-mostowej w granicach administracyjnych miasta Konina wynosi 6,45 km. Najbardziej efektowny jest północny odcinek inwestycji, czyli estakada z 17 przęsłami i wkomponowanym w nią mostem podwieszanym na podporach. Cała konstrukcja obu estakad jest wybudowana z betonu mostowego sprężonego klasy B60 W8 F150 n<4%, wyprodukowanego na bazie cementu specjalnego do obiektów mostowych CEM I 42,5 N-HSR/NA „KUJAWY”.
Total length of road-bridge route in administrative borders of city of Konin is 6,45 km. The most showy is northern section of investment that means a viaduct consists with 17 bays and suspension bridge upon Warta (bridge construction has a total length app. 1,5 km). Whole construction of both viaducts is built from prestressed concrete with class B60 W8 F150 n<4%, which was produced by Koninska Wytwornia Prefabrykatow KON-BET Sp. z o.o. base on a special cement for bridge objects CEM I 42,5 N-HSR/NA „KUJAWY”. Total concrete quantity which was used to is above 52 000 m3, from that above half it’s a concrete of B60 class (60 MPa). Structure of new bridge upon Warta and thorough modernization of city section of national road number 25 are the biggest investments in history of city of Konin. European Fund of Regional Development has conceded on this investment above 150 million zloty i.e. 75 percent of amount required for investment. The rest, 50 million zloty, it contribution of local government, from credit dragged in Bank of National Farm.