Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie mikrokontrolera STM32F do zdalnego pomiaru wielkości kinematycznych napędzanego koła ogumionego

Tytuł:
Wykorzystanie mikrokontrolera STM32F do zdalnego pomiaru wielkości kinematycznych napędzanego koła ogumionego
Autorzy:
Mróz, P.
Brol, S.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
STM32
ZL27ARM
hamownia podwoziowa
poślizg względny
parametry kinematyczne
koło ogumione napędzane
chassis dynamometer
relative slip
kinematic parameters
driven wheel
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia koncepcję i budowę układu pomiarowego do zdalnego, optycznego pomiaru parametrów kinematycznych napędzanego koła ogumionego samochodu osobowego podczas testów przeprowadzanych na jedno-rolkowej hamowni podwoziowej. Omówiono wykorzystanie peryferiów wybranego mikrokontrolera (STM32F1) do przeprowadzenia kalibracji układu oraz przetwarzania i przesyłania wyników pomiarów. Zaprezentowano założenia algorytmu pomiarowego, analizę rozdzielczości i niepewności pomiarowej, a także porównanie do wskazań z urządzenia DATRON wyposażonego w głowicę L-350 Aqua. Dodatkowo pokazano zmierzone różnice prędkości obrotowej kół napędzanych dla wybranych samochodów, prędkości i siły stycznej na rolce hamującej. Dokonano podsumowania oraz przedstawiono wnioski i spostrzeżenia z realizacji badań i z procesu konstrukcji układu pomiarowego.
This article presents the concept and design of the measurement to remote optical measurement of kinematic parameters driven wheel a car during the tests conducted on a single-roller chassis dynamometer. Discussed the use of the selected microcontroller peripherals (STM32F1) to calibrate the system and the processing and transmission of results. Presented assumptions measurement algorithm, analysis of the definition and measurement uncertainty, as well as comparing the indications of DATRON device equipped with L-350 Aqua. In addition, the measured differences shown the speed of the drive wheels for selected cars, the speed and the tangential force on the braked rollers. Summarizes and presents conclusions and insights from the implementation of the research and design process of the measurement system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies