Tytuł pozycji:
Analiza statystyczna sygnałów drganiowych generowanych przez mechanizm dźwigniowy hamulca tarczowego w czasie hamowania
Diagnostyczne badania stanowiskowe przedstawione w [1] dowiodły o możliwości uzyskania zależności grubości okładzin ciernych od wybranych parametrów diagnostycznych (drganiowych). W celu diagnozowania zużycia okładzin ciernych możliwe jest wykorzystanie następujących miar diagnostycznych wyznaczonych w dziedzinie czasu, amplitud i częstotliwości [6]. Są nimi wartość skuteczna przyspieszeń drgań, ARMS oraz wartość średnia przyspieszeń drgań, AAVERAGE. Celem artykułu jest analiza sygnałów drganiowych generowanych przez mechanizm dźwigniowy kolejowego hamulca tarczowego w czasie hamowania w aspekcie wyznaczenia minimalnej liczby hamowań do oceny statystycznej.
Diagnostic stationary tests presented by [1] proved possibility of obtaining dependencies of pad's thickness on selected diagnostic parameters (vibration). To diagnose the wear of friction pads it is possible to use the following diagnostic values determined in time domain amplitude domain and frequency domain [6]: RMS value of vibration accelerations ARMS and average value of vibration accelerations AAVERAGE. A signal analysis of vibratory generated by the disc brake lever set of train disc brakes in the stopping time in the aspect of setting the minimum number is a purpose of the article to the statistical estimation.