Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie skali zmienności obciążeń wybranej tramwajowej podstacji trakcyjnej na podstawie rzeczywistych wyników pomiarowych dla spójnego okresu czasowego obejmującego szesnaście tygodni

Tytuł:
Badanie skali zmienności obciążeń wybranej tramwajowej podstacji trakcyjnej na podstawie rzeczywistych wyników pomiarowych dla spójnego okresu czasowego obejmującego szesnaście tygodni
Autorzy:
Drapik, S.
Kuznetsov, V.
Markowski, P.
Prusak, J.
Woszczyna, B.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
tramwajowa podstacja trakcyjna
zmienność obciążeń trakcyjnych
tramway traction substation
traction load variability
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zmienność obciążeń trakcyjnych powoduje, że projektanci muszą dobierać moc zespołów prostow-nikowych dla podstacji trakcyjnych DC ze znacznym przewymiarowaniem. W artykule, na podstawie wyników pomiarowych eksploatowanej tramwajowej podstacji trakcyjnej, przedstawiono skalę przewy-miarowania mocy zespołów prostownikowych tej podstacji. Stwierdzono występowanie znacznych od-cinków czasowych, w których moce zespołów prostownikowych nie są wykorzystywane. Obliczono współczynniki przeciążeń chwilowych dla różnych odcinków czasowych, następnie przeprowadzono ich analizę statystyczną. Zwrócono uwagę na rozwiązanie techniczne mogące w przyszłości ograniczyć straty energii w podstacjach trakcyjnych DC.
Traction load variation causes that designers need to choose the power rectifier units for DC traction substations with significant overcapacity. In the article, based on the measurement results of the exploited tram traction substation, was presented the scale of power oversizing of rectifier units for that substation. Has been identified significant time intervals in which the powers of the rectifier units are not used. Was also calculated instantaneous overload coefficients for the different time intervals, and then base on the results was carried out the statistical analysis. Attention was drawn for the technical solution that could in future reduce energy loss in the DC traction substations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies