Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Założenia ogólne modelowania matematycznego trajektorii lotu statku powietrznego podczas dolotu i lądowania według procedury "zielonego podejścia"

Tytuł:
Założenia ogólne modelowania matematycznego trajektorii lotu statku powietrznego podczas dolotu i lądowania według procedury "zielonego podejścia"
Autorzy:
Bartosiewicz, J.
Stelmach, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
procedura zielonego podejścia do lądowania
modelowanie matematyczne
statek powietrzny
mathematical modeling
Continuous Descent Approach
flight parameters
flight trajectory, aircraf
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest wprowadzeniem do problematyki modelowania trajektorii lotu samolotu wykonującego procedurę zielonego podejścia do lądowania. Przedstawiono w nim ideę stosowania ekologicznych procedur podejścia do lądowania, główne założenia a także możliwości oraz ograniczenia stosowania takich metod podejścia do lądowania. Treść artykułu uzasadnia celowość opracowania procedur „zielonego podejścia” jak też prezentuję potrzebę wyznaczenia odpowiednich narzędzi matematycznych, dzięki którym zagadnienia zielonego podejścia do lądowania mogą być w większym stopniu badane. Jednym z takich narzędzi jest model, z wykorzystaniem którego, możliwe będzie badanie oraz symulacja określonych zjawisk zachodzących podczas wykonywania procedury „zielonego podejścia” przez statek powietrzny. W artykule opisano grupę parametrów istotnych w procesie tworzenia modelu oraz zależności między nimi, na podstawie których, możliwy będzie dobór właściwych metod identyfikacji modelu obiektu rzeczywistego jakim jest statek powietrzny.
The article present introduction to problematic aspects of “Continuous Descent Approach” mathematical modeling. Presents idea of ecological methods of descending and landing procedures, main assumptions, conditions and limitations. The work explains away purpose of “Continuous Descent Approach” designing and also necessity of practicing adequate mathematical tools for better understanding CDA procedure as well as develops new possibilities. One of such tools is mathematical model of the aircraft, performing CDA approach. Model allows to study and simulate a large number aircraft reactions aircraft during the flight. The article describes group of flight parameters which are essential for CDA modeling process and also relations between them giving possibility to appropriate selection of identification method for the aircraft model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies