Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiana postrzegania Strefy Płatnego Parkowania w Krakowie przez użytkowników

Tytuł:
Zmiana postrzegania Strefy Płatnego Parkowania w Krakowie przez użytkowników
Autorzy:
Kubala, C.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
strefa płatnego parkowania
badania parkowania
parkowanie
paid parking zone
parking survey
parking
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi podsumowanie wyników badań ankietowych przeprowadzonych na terenie części Strefy Płatnego Parkowania (SPP) Krakowa, poza obszarami ścisłego centrum. Celem analizy było poznanie opinii użytkowników na temat obecnego sposobu organizacji SPP oraz ich osobistych preferencji i oczekiwań w tym zakresie. Zadaniem ankietowanych było m.in. ustosunkowanie się do zasadności poszerzania SPP, wskazanie największego beneficjenta wprowadzanych zmian czy też zadeklarowanie potencjalnej zmiany zachowań komunikacyjnych wskutek podniesienia stawki opłat za godzinę postoju. Odpowiedzi zbierano w trzech turach ankietowania – tuż po reorganizacji sposobu parkowania (czerwiec 2015) oraz w późniejszych okresach funkcjonowania zaimplementowanych zmian (grudzień 2015 oraz 2016). W badaniach uwzględniono zarówno opinie kierowców będących mieszkańcami analizowanych Podstref, jak i użytkowników rezydujących poza obszarami objętymi sondażami.
This paper summarises results of the questionnaire surveys carried out in a part of the currently operating Paid Parking Zone (PPZ) in Cracow, beyond areas of the strict city centre. The aim was to recognise the users’ view about the current way of PPZ organisation and their personal preferences and expectations in this matter. The respondents had to give opinions in terms of the PPZ enlargement validity, indicate the biggest beneficiary of the implemented alterations and declare a potential travel behaviour change due to the increased charge rate. Answers have been collected in three interviewing rounds – just after the PPZ reorganisation (June 2015) and in subsequent periods (December 2015 and 2016). The study included both the opinions of drivers being residents of the analysed sub-zones as well as users who reside outside of the examined areas.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies