Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozkład jazdy wybranej linii miejskiego transportu zbiorowego wobec realizacji założeń zrównoważonego rozwoju transportu w województwie śląskim

Tytuł:
Rozkład jazdy wybranej linii miejskiego transportu zbiorowego wobec realizacji założeń zrównoważonego rozwoju transportu w województwie śląskim
Autorzy:
Sobczak, P.
Sierpiński, G.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
transport miejski
transport zbiorowy
zrównoważony transport
city transport
public transport
sustainable transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zagadnienia realizacji zrównoważonego transportu w województwie śląskim ze szczególnym uwzględnieniem aglomeracji katowickiej. W artykule dokonano obszernej analizy połączeń autobusowych na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Skupiono się na analizie ilości połączeń oraz możliwości racjonalnego i ekonomicznego (głównie czasowo) zaplanowania podróży wymagającej skorzystania z 2 środków transportu (autobusu). Analizy zostały wykonane dla jednej z głównych linii pospiesznych występujących na obszarze aglomeracji katowickiej. Linia ta została przeanalizowana pod kątem korelacji rozkładu jazdy z rozkładami jazdy innych linii umożliwiających dotarcie do centrum Dąbrowy Górniczej z dwóch dzielnic miasta oraz z miasta Sławków. Jako estymatory jakości zrównoważonego transportu posłużyły wyliczone czasy oczekiwania na przesiadkę oraz liczba możliwych przesiadek z autobusów realizujących transport z dzielnic miasta i miasta Sławkowa na linię pospieszną realizującą transport na jednej z głównych arterii komunikacyjnych aglomeracji.
The paper presents the implementation of sustainable transport in the Silesia region with particular emphasis on the Katowice conurbation . The article analyzes the extensive bus routes in the Dąbrowa Górnicza city. The focus is on the analysis of the number of connections and the possibility of a rational and economic (mainly time aspect ) planning a trip that requires use of two modes of transport (bus) . Analyses were made for one of the main lines of hasty occurring in the area of the Katowice conurbation . This line was analyzed for correlation timetable schedule for other lines which reach to the center of the Dąbrowa Górnicza city from two districts of the city and the Sławków city. As the quality of sustainable transport estimators were calculated waiting times needed to change buses and the number of possible interchanges with buses carrying transport from areas of the city and the Sławków city on line hasty executing transportation to one of the main thoroughfares of the agglomeration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies