Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New Solutions for Lubricant Viscosity and Temperature Variations Across the Thin Film on Arbitrary Sliding Bearing Surfaces

The aim of this paper is to analyse the changes in apparent dynamic viscosity and temperature across any thin non-Newtonian lubricating liquid layer, and determine the influence of such variations on the hydrodynamic pressure and load-carrying capacity for arbitrary curvilinear monotone or non-monotone rotational and nonrotational sliding bearing surfaces. This requires determining particular semi-analytical solutions of a strongly non-linear, second-order partial differential system of five equations with variable coefficients in curvilinear coordinates, and imposing proper curvilinear boundary conditions on it. After initial numerical calculations for any bearing surface, especially with a conical or spherical shape, the changes in temperature and viscosity across the thickness of the lubricating film change the load-carrying capacity by nearly 20 per cent compared to the results obtained from classic calculations in the contemporary scientific literature, where the temperature and oil dynamic viscosity are assumed constant across the film thickness.
Celem niniejszej pracy są zmiany lepkości pozornej i temperatury w poprzek cienkiej, ogólnie dowolnej nienewtonowskiej warstewki cieczy smarującej oraz wyznaczenie wpływu tych zmian na ciśnienie hydrodynamiczne i nośność dowolnych obrotowych i nieobrotowych, a także monotonicznych i niemonotonicznych powierzchni łożysk ślizgowych. Powyższy cel narzuca konieczność wyznaczenia semi-analitycznych rozwiązań silnie nieliniowego układu pięciu równań różniczkowych cząstkowych rzędu drugiego o zmiennych współczynnikach w układach krzywoliniowych wraz z nałożeniem na te rozwiązania krzywoliniowych warunków brzegowych. Po obliczeniach dla dowolnych powierzchni łożysk, szczególnie o kształtach stożkowych, sferycznych, parabolicznych, obserwujemy, że zmiany temperatury i lepkości w poprzek grubości cienkiego filmu smarującego powodują istotne, średnio 20-procentowe zmiany nośności łożyska w porównaniu z rezultatami uzyskanymi z obliczeń klasycznych zawartych we współczesnej literaturze naukowej dla stałej wartości temperatury i lepkości dynamicznej przyjętej po grubości filmu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies