Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wspomaganie bezpieczeństwa ruchu lotniczego poprzez wykorzystanie radiobikonów

Tytuł:
Wspomaganie bezpieczeństwa ruchu lotniczego poprzez wykorzystanie radiobikonów
Autorzy:
Błaszczyk, J.
Grzybowski, A.
Kowaleczko, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo
Cospas-Sarsat
ratownictwo
safety
COSPAS-SARSAT
rescue
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie omówiono organizację i środki stosowane przez służby powołane do wykrywania sygnałów niebezpieczeństwa i inicjacji akcji ratowniczej w razie wypadku/katastrofy w ruchu lotniczym. Poprzez naszkicowanie organizacji międzynarodowego systemu Cospas Sarsat, przedstawienie zasad kodowania radiobikonów i omówienie ogólnych wytycznych w zakresie ratownictwa pokazane są możliwości identyfikacji źródła sygnału niebezpieczeństwa. Końcowy człon funkcjonującego systemu ratownictwa to własny, narodowy, element wspomagany zbiorem informacji o eksploatowanych radiobikonach, ich użytkownikach i obiektach, na których są zamontowane. Pokazane są wybrane zobrazowania, sposób wyszukiwania informacji. i możliwości jej filtrowania Wszystkie te elementy analizowane są pod kątem szybkiego i ciągłego dostępu (7/24h) do danych. Służby ratownicze dzięki takim możliwościom są w stanie praktycznie na bieżąco zweryfikować otrzymaną informację o podejrzeniu zaistnienia wypadku/katastrofy lotniczej i podjąć optymalną decyzję dotyczącą zakresu i sposobu prowadzenia akcji ratowniczej.
This paper presents the structure and actions taken by the rescue services which are responsible for detecting emergency signals and initiating rescue missions in case of an air crash. To show system's capabilities to identify the source of an emergency signal, the structure of the Cospas-Sarsat international system has been presented, as well as the beacons' coding methods, and general rules for rescue services. The closest part of the system to user is the national system, which is supported by the database providing information about beacons in use, their users and their carriers. Several methods of getting the information, applying filters and displaying it have been presented. The access to data is provided 24 hours a day, 7 days a week, so rescue services are able to verify emergency signals in real time, and then choose the optimal method of managing a rescue mission.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies