Tytuł pozycji:
Sieci międzyorganizacyjne – podejście do strategii przedsiębiorstw
Relacje międzyorganizacyjne funkcjonują w różnych formach takich, jak: alianse, joint venture, umowy dostawy, porozumienia licencyjne, porozumienia o wspólnym stosowaniu marki, porozumienia franchisingowe, partnerstwo międzysektorowe, sieci międzyorganizacyjne, stowarzyszenia handlowe, konsorcja i inne. Firmy tworzą i wykorzystują relacje międzyorganizacyjne, stowarzyszenia i sieci do uzupełnienia swojej wiedzy i pomysłów innowacyjnych. Relacje międzyorganizacyjne i sieci są aktywami strategicznymi oraz są traktowane jako klucz do sukcesu w nowoczesnym biznesie w turbulentnym otoczeniu. Artykuł prezentuje formy relacji międzyorganizacyjnych, istotę, atrybuty i strategiczny charakter sieci międzyorganizacyjnych jako nowego źródła przewagi konkurencyjnej.
Interorganizational relationships exist in a variety of forms such as alliances, joint ventures, supply agreements, licensing, co-branding, franchising, cross-sector partnership, interorganizational networks, trade associations, consortia and others. Firms specialize and utiiize inter - firm relationships and networks to complement their knowledge and innovate. Interfirm relationships and networks arę strategie assets, and are assumed to be the key to success in modern business and turbulent environmental. The article presents forms of interorganizational relationships, the essence, attributes and strategie character of interfirm networks and interfirm networks as a new source of competitive advantage.