Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emission of toxic exhaust components of the engine a8C22 working in the locomotive SM-42 and supplied by the mixture RME with diesel fuel in the test f of the 2004/26/WE Directive

Tytuł:
Emission of toxic exhaust components of the engine a8C22 working in the locomotive SM-42 and supplied by the mixture RME with diesel fuel in the test f of the 2004/26/WE Directive
Autorzy:
Cisek, J.
Mruk, A.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
biofuel
RME
FAME
diesel engine
exhaust gases emission
ecology
biopaliwo
silnik z zapłonem samoczynnym
toksyczność spalin
ekologia
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the analysis of results of the investigation on exhaust gas toxicity for 4 fuels supplying the engine a8C22 of the diesel locomotive SM42-2331: diesel fuel – ON, 40, 50 and 50% (with a pack of special additives) rape oil methyl esters, in “F” test according to the 2004/26/WE Directive and UIC 624 Charter. The values of unitary emission of carbon monoxide, nonburned hydrocarbons, nitric oxides and particulate matters, were analysed by a 3-points test “F”. The investigation showed that the tested engine does not meet legal regulations even in the case of using diesel fuel. The addition to the conventional fuel of rape oil methyl esters causes a constant small rise of the NOx unitary emission. However, the emission of the compounds of imperfect and incomplete combustion grows rapidly only at 50% contents of RME in diesel fuel. Even though the additive to the fuel B50+ reduces NOx emission, but then, the emission of carbon monoxide and particulate matters increases.
W artykule przedstawiono analizę wyników badań toksyczności spalin 4 paliw zasilających silnik a8C22 lokomotywy spalinowej SM42-2331: olej napędowy – ON, 40, 50 i 50% (z pakietem specjalnych dodatków) estrów metylowych oleju rzepakowego w teście „F” zgodnym z Dyrektywą 2004/26/WE oraz kartą UIC 624. Analizie poddano wartości emisji jednostkowej tlenku węgla, niespalonych węglowodorów, tlenków azotu oraz cząstek stałych w 3-puktowym teście „F”. W wyniku badań okazało się, że stosowany silnik nie spełnia obowiązujących norm nawet na oleju napędowym. Dodawanie do konwencjonalnego paliwa estrów metylowych oleju rzepakowego powoduje ciągły, niewielki wzrost emisji jednostkowej NOx. Natomiast emisja związków niezupełnego i niecałkowitego spalania gwałtownie wzrasta dopiero przy 50% RME w oleju napędowym. Dod

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies