Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Finite element analysis on pushing the molar backwards using invisible aligner with different migration displacement

Tytuł:
Finite element analysis on pushing the molar backwards using invisible aligner with different migration displacement
Autorzy:
Zhang, Jiwu
Ma, Lili
Ren, Yuzhongxiu
Zhou, Yuqing
Wei, Rong
Rong, Qiguo
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
invisible aligner
finite element analysis
orthodontic tooth movement
periodontal ligament
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This paper examines the biomechanical mechanism behind the effect of the invisible aligner technique on tooth movement processes. Methods: To compare the effects of different target positions on tooth movement and the periodontal ligament (PDL), two kinds of aligners were designed to provide displacements of 0.2 mm (Model A) and 0.3 mm (Model B). Different displacements of the maxillary second molar were simulated using the finite element (FE) method. Results: The results of numerical simulations showed that the maximum stress was in the PDL of the distal surface and the palatal surface. The stress of the PDL in Model B was larger than Model A, with the displacement of the second molar 0.027 mm in Model A, by 44.9% lesser than that in Model B. Conclusions: The aligner that provided a displacement of 0.2 mm was more suitable for pushing the second molar backward in the initial stage. During the tooth movement processes, the displacement of the crown was larger than that of the root and the displacement decreased gradually from the crown to the root. In addition, the displacement and rotation of teeth during orthodontic treatment were measured and analysed.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies