Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A comparative analysis of artificial intelligence-based methods for fault diagnosis of mechanical systems

Tytuł:
A comparative analysis of artificial intelligence-based methods for fault diagnosis of mechanical systems
Autorzy:
Moghaddam, Reihaneh Kardehi
Yazdan, Navid Moshtaghi
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
composite plate
XCS
signal processing
artificial intelligence
płyta kompozytowa
przetwarzanie sygnałów
sztuczna inteligencja
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present research studied fault diagnosis of composite sheets using vibration signal processing and artificial intelligence (AI)-based methods. To this end, vibration signals were collected from sound and faulty composite plates. Using different time-frequency signal analysis and processing methods, a number of features were extracted from these signals and the most effective features containing further information on these composite plateswere provided as input to different classification systems. The output of these classification systems reveals the faults in composite plates. The different types of classification systems used in this research were the support vector machine (SVM), adaptive neuro-fuzzy inference system (ANFIS), k-nearest neighbor (k-NN), artificial neural networks (ANNs), Extended Classifier System (XCS) algorithm, and the proposed improved XCS algorithm. The research results were reflective of the superiority of ANFIS in terms of precision,while this method had the highest process duration with an equal number of iterations. The precision of the proposed improved XCS methodwas lower than that of ANFIS, but the duration of the processwas shorter than the ANFIS method with an equal number of iterations.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies