Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania symulacyjne korrugacji kół pojazdów szynowych

Tytuł:
Badania symulacyjne korrugacji kół pojazdów szynowych
Autorzy:
Piec, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
pojazdy szynowe
badania symulacyjne
korrugacja kół
rail vehicles
simulation test
korrugacja wheels
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca zawiera wyniki badań wpływu wstawki hamulcowej na powstawanie korugacji koła pojazdów szynowych. Praca dotyczy problemu zjawisk kontaktowych wywołanych tarciem zwrotnym. W praktyce ten rodzaj zużycia występuje na powierzchni ciernej kół zestawów kołowych pojazdów szynowych jako równomiernie rozłożone wzniesienia i wgłębienia – określane jako zużycie korrugacyjne. Autor w swoich badaniach, dotyczących rozwiązania tego złożonego problemu, przeprowadził badania statystyczne, numeryczną symulację komputerową, badania stanowiskowe oraz badania eksploatacyjne na obiekcie rzeczywistym. Praca zawiera wyniki badań tribologicznych przeprowadzonych na bezwładnościowym stanowisku, w odniesieniu do materiałów żeliwnych i spieku. W badaniach uwzględniono wpływ charakterystyk współczynnika tarcia na powstawanie zużycia korrugacyjnego. Zużyciu korrugacyjnemu towarzyszy zjawisko wywołane tarciem zwrotnym typu przyleganie – poślizg. W literaturze spotyka się nazwy tego zużycia określane jako zjawiska kontaktowe typu stick-slip.
The paper presents the results of influence research of some types of brake-shoe insert on the corrugation of rail vehicles wheel sets. In the paper the contact phenomena caused by reverse friction are discussed. In practice this type of wear is found on the frictional surface of rail vehicle wheel sets in the form of bumps and hollows uniformly distributed, called corrugations wear. To solve this complex problem, the author has done the statistics, computer simulation, bench tests as well as in-service tests on a real object. The work contains the results of tribological tests carried out on an inertia with respect to the materials of iron and sinter. The effect of friction coefficient characteristics on how the initiation of corrugation has been included. This wear is followed by reverse friction caused stick-slip. In literature this wear is often referred as contact stick-slip effect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies